تکوان ـ دو ITF آذربایجان غربی

اعطای احکام کمربند ، گواهینامه مربیگری و نیز تقدیر از هنرجویان و مربیان توسط دبیر محترم استان

در این مراسم که در مورخه 95/07/14 به میزبانی باشگاه آتیلا تحت مربیگری آقای علی محمد علیزاده برگزار گردید ، حکم مربیگری درجه 3 آقای سجاد حضرت درگاهی ، حکم فدراسیونی دان 4 آقای علی محمد عیلزاده ، حکم دان 1 آقای میلاد سیوانی تحویل و از همه هنرجویان ، بخصوص مربّی سخت کوش ایشان آقای علی محمد علیزاده با اهداء لوح تقدیر توسط دکتر سابُوم رضا قدسی قدردانی گردید. 

      

          

   


استاژ فنی و همایش کشوری تکوان ـ دو ITF

در مورخه 94/11/08 یک دوره استاژ فنی یک روزه کشوری به منظور افزایش سطح فنی مربیان و هنرجویان و نیز همسان سازی آموزشی با استقبال و حضور تکوان ـ دو کارانی از اکثر استان ها بصورت با شکوهی و با نظم خاصی برگزار گردید ، در این دوره موارد پایه ای همچون سوگی ها ، تقسیم بندی ضربات ، ترمینولوژی ، آموزش صحیح تُول ها و نیز دفاع شخصی توسط اساتید تدریس شد. همچنین روز بعد همایشی جهت ارائه گزارش از فعالیت های پیشین انجمن ITF ایران و نیز برنامه های آتی برگزار گردید که اساتیدی چون استاد شاهوردی (رئیس ITF ایران) و استاد فرید (نائب رئیس و دبیر کل ITF ایران) به ایراد سخن پرداختند. 4 تن از اعضای مجموعه تکوان ـ دو ITF استان به مدیریت استاد فرهاد خوش شکاری در این دوره شرکت داشتند.

برای مشاهده عکس ها با اندازه واقعی بر روی آنها کلیک فرمایید.

 

         عکس دسته جمعی استاژ فنی تکوان ـ دو 8 بهمن   تجلیل از اساتید و زحمت کشان   عکس دسته جمعی روز جمعه 9 بهمن   همایش روز جمعه 9 بهمن


نامه پروفسور چانگ اُونگ ، رئیس فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو به دکتر گودرزی وزیر محترم ورزش و جوانان

پیرو توافق تاریخی اخیر فی مابین ITF و WTF در جریان بازی های المپیک جوانان در نانجینگ چین که با محوریت همکاری و حضور تکوان ـ دو ITF در بازی های المپیک تحت نظارت دکتر توماس باخ (رئیس IOC) بین طرفین منعقد شد گردید ، متاسفانه در ایران از این توافق همکاری به غلط بصورت ادغام دو فدراسیون تعبیر شده بود که نهایتا موجب تصمیم غیر کارشناسی کمیته ساماندهی سبک های وزارت ورزش و جوانان در انتقال هیانگ ITF از فدراسیون ورزش های رزمی به فدراسیون تکواندو شد. این تصمیم موجب بروز مشکلات عدیده ای گردید فلذا نامه پروفسور چانگ اُونگ جهت روشن سازی ابهامات مذکور و معرفی نمایندگان رسمی فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو به شخص وزیر وحترم ورزش و جوانان ارسال گردید.

برای مشاهده عکس ها با اندازه واقعی بر روی آنها کلیک فرمایید.

نامه پروفسور چانگ اونگ به وزیر ورزش - 1   نامه پروفسور چانگ اونگ به وزیر ورزش - 2   نامه پروفسور چانگ اونگ به وزیر ورزش - 3   نامه پروفسور چانگ اونگ به وزیر ورزش - ترجمه 1   نامه پروفسور چانگ اونگ به وزیر ورزش - ترجمه 2      


افتتاح باشگاه های جدید در شهرستان ارومیه

در مورخه پنجشنبه 94/07/09 ، دو باشگاه جدید در بخش بانوان و آقایان با هماهنگی دبیر استان ، سابُوم رضا قدسی در مرکز آموزشی و استعداد یابی استان واقع در خیابان دانشکده ، کانون جوانان بسیج افتتاح و آغاز به کار نمود. لازم به ذکر است که مربیان استان در طول سه ماهه تابستان با شرکت درکلاس آموزشی ویژه مربیان ، آمادگی های نسبی لازم علمی و عملی را جهت شروع فعالیت بعنوان مربی کسب نمودند.

برای اطلاع از جزئیات سانس ها و کلاس های فعال به صفحه باشگاه ها مراجعه کنید.

 


انتخاب و معرفی رئیس جدید فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو (ITF)

در خلال 19اُمین دوره مسابقات جهانی تکوان ـ دو به میزبانی شهر پلوودیو بلغارستان و طی 25 اُمین جلسه رسمی ITF  استاد ری یونگ سون پس از پروفسور چانگ اُونگ بعنوان رئیس جدید (سومین رئیس) فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو انتخاب شدند. پروفسور و دکتر چانگ اُونگ پس از درگذشت ژنرال چُوی هُونگ هی (پدر و بنیانگذار فقید تکوان ـ دو) در سال 2002 در مجمع ویژه ای بعنوان دومین رئیس ITF انتخاب شدند و به مدت 13 سال در این سمت خدمت کردند. وی موفق به تحقق اکثر وعده هایی که داده بود گردید و در این میان تنها چیزی که باقی مانده است حُصول و دستیابی به نتیجه نهایی تکوان ـ دو اصیل در قالب اُلمپیک است. بنابراین پروفسور چانگ اُونگ بصورت نیمه بازنشسته و در مقام رئیس افتخاری مادام العمر ITF به خدمت ادامه خواهد داد. سمت رئیس افتخاری مادامالعمر بالاترین مقام در سیستم ITF می باشد. 
پروفسور چانگ آُونگ در این سمت انرژی خود را بر روی کار نهایی سازی حضور تکوان ـ دو ITF به عنوان رخدادی در مسابقات اُلمپیک در تعامل با WTF بعنوان فدراسیونی بین المللی در قالب تکوان ـ دو اُلمپیک متمرکز خواهد کرد. 
استاد بزرگ ری هنرجوی قدیمی تکوان ـ دو است که زیر نظر مستقیم رهبری ژنرال چُوی هُونگ هی بعنوان معاون دبیر کل ITF از دهه 1990 میلادی فعالیت نموده است. سپس ایشان پس از انتقال دفتر مرکزی ITF به وین اُتریش بعنوان مدیر کل اجرایی برای یک دهه فعالیت کردند. پس از بازگشت به خانه (کُره شمالی) وی بعنوان نائب رئیس کمیته تکوان ـ دو کُره و همچنین نائب رئیس کمیته ملی اُلمپیک کُره شمالی خدمت کردند. 
همچنین تبریک برای گروه جدید اساتید بزرگ ، کسانی که موفق به اخذ بالاترین رتبه تکوان ـ دو یعنی مقام استاد بزرگی و دان 9 شدند 
و عبارتند از :
- رائول هرناندز بونیللا
- پاک هیوک چول
- تان چک سی
- یئوچین هوات
- لسلی هاتچیسون
- لو مینگ توک
- په نونگ من
- اوسوالدو ریوس اُلیورو
- ادئورادوپالمیسانو
- جان ویلیامسون
- مایکل اِ.پروت

استاد بزرگ ری یونگ سو ریاست جدید ITF


اعطای احکام انتصاب چند کمیته استانی بعلاوه احکام دان و مربیگری برخی از اعضاء



در مورخه 94/05/06 طی جلسه رسمی مجموعه هیانگ ای تی اف استان آذربایجان غربی با حضور اعضاء من جمله استاد فرهاد خوش شکاری (رئیس) و سابُوم رضا قدسی (دبیر) ضمن معارفه و تودیع عضو جدید سرکار خانم معصومه شاهیان ، احکام انتصاب چندین کمیته استانی بطور رسمی به ایشان اعطاء و در رابطه با شرح وظایف مرتبط توسط دبیر استان سابُوم قدسی توضیحاتی ارائه گردید. علاوه بر این احکام دان و مربیگری برخی از اعضاء نیز به ایشان اعطا شده و استاد خوش شکاری مواردی را در رابطه با مسائل مختلف متذکر شده و تشریح کردند.

- آقای علی محمد علیزاده بعنوان مسئول کمیته مسابقات استان

- آقای رضا شاهیان بعنوان مسئول کمیته نمایش استان

- خانم معصومه شاهیان بعنوان مسئول کمیته بانوان استان


نامه رسمی تشکر دکتر چونگ وون چو از پروفسور چانگ اُونگ

ریاست فدراسیون جهانی تکواندو (دکتر چونگ وون چو) در تاریخ 15 مِی 2015 برای تشکر از حضور و نمایش تاریخی تیم اعزامی تکوان ـ دو ITF به مسابقات جهانی تکواندو و اجرای نمایش فوق العاده که مورد اسقبال 7000 بیننده روسی و رسانه های جهان قرار گرفت نامه ای با این مضمون به ریاست فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو (پروفسور چانگ اُونگ) نوشت و از حُسن همکاری ایشان تقدیر نموده و به علاوه ضمن ارائه لینک های ویدئوهای مربوط به این رخداد تاریخی به پیوست از حضور پروفسور هوانگ (نائب رئیس ارشد ITF) و پروفسور کیم دبیرکل ITF نیز قدردانی کرد.


دعوت WTF از ITF برای حضور در مسابقات جهانی 2015 روسیه



نمایش ITF

ریاست فدراسیون جهانی تکواندو (WTF) ، دکتر چونگ وون چو از ریاست فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو (ITF) ، پروفسور چانگ اُونگ و تیم نمایشی تکوان ـ دو ITF جهت شرکت در رویداد مسابقات جهانیWTF  پیش روی 2015 بعنوان بخشی از همکاری مداوم و تعهد به همکاری با یکدیگر به نفع ورزش جهانی دعوت به عمل آورد.

دعوت جهت شرکت در مسابقات ، که در چلیابینسک روسیه به تاریخ 12 تا 18 مِی 2015 برگزا خواهد شد بازتابی است از افزایش گفتگو ها بین ITF و WTF از زمان امضای " توافق تاریخی"  در تارخ 21 آگوست 2014. امضای این توافق در خلال دومین دوره بازی های اُلمپیک جوانان در نانجینگ چین که با حضور شخص دکتر تماس باخ ، رئیس کمیته بین المللی اُلمپیک (IOC) صورت گرفت که ایشان این ابتکار عمل را تقدیر کردند.

بر اساس این توافق نامه ، ورزشکاران ITF و WTF جهت شرکت در مسابقات یکدیگر تحت قوانین و ساختارهای فدراسیون میزبان آزاد خواهند بود. این مسئله فرصت هیجان انگیز جدیدی را برای بهترین تکواندو کار جهان به منظور داشتن شانس رقابت در برابر یکدیگر فراهم می نماید فارغ از اینکه به کدام فدراسیون تعلق دارند.

دکتر چونگ وون چو رئیس WTF :

WTF همیشه بدنبال توسعه تکواندو به نفع ورزش جهانی و طرفدارانش در سراسر جهان است و ایجاد رابطه با ITF روش کلیدی انجام این مهم است.

دکتر چونگ وون چو اضافه کرد که حضور پروفسور چانگ اُونگ ریاست ITF و تیم نمایشی تکوان ـ دو ITF در مسابقات جهانی 2015 WTF پیش روی گام بسیار موثری در جهت متحد کردن خانواده جهانی تکواندو خواهد بود.

در حالی که ما دوسازمان جدا هستیم ، یک تاریخ مشترک و یک اشتیاق مشترک را برای ورزش عالیمان به اشتراک می گذاریم. ما می خوایم با ITF کار کنیم تا مطمئن شویم که هر ورزشکاری ، صرف نظر از فدراسیون ، ملیت ، نژاد یا جنسیت ، همه فرصت رقابت در بازی های اُلمپیک را داشته باشند. 

منبع :

یو اس آ تودی (USA today)  


انعکاس خبری نُهمین دوره مسابقات کشوری تکوان ـ دو ITF در نشریات

مجله دنیای ورزش از گروه مجلات اطلاعات ، مورخه دوشنبه 17 آذر 1393 ، صفحات 30 و 31

* جهت دسترسی به عکس با اندازه واقعی بر روی عکس کلیک کنید *

« جهت مطالعه آنلاین مجله کلیک نمایید »

اخبار نشریات



نُهمین دوره مسابقات قهرمانی هیانگ ای تی اف کشور برگزار شد.

تیم منتخب تکوان ـ دو ITF استان آذربایجان غربی در نُهمین دوره مسابقات قهرمانی هیانگ ITF  کشور که در مورخه 6 و 7 آذرماه 93 به میزبانی استان تهران برگزار گردید با کسب مقتدرانه مجموعاً 15 مدال رنگارنگ ارزشمند در دو بخش اجرای تُول و مبارزه بار دیگر همچون سال های پیشین فوق العاده درخشید.

این مسابقات که در 4 رده نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان و از سنین   8 تا 38 سال در مجموعه ورزشی ساعی  تهران برگزار شد تیم تکوان ـ دو ITF استان با سرپرستی استاد فرهاد خوش شکاری با آمادگی کامل حضور یافت. این مسابقات با حضور 284 ورزشکار از 12 استان پیگیری شد که ورزشکاران استان توانستند در این مسابقات نیز همچون سال قبل برای استان افتخارآفرینی کنند.

به گفته استاد حسین فرید (نائب رئیس و دبیر کل هیانگ ای تی اف ایران) نفرات برتر این دوره از مسابقات (رده بزرگسالان) جهت شرکت در نوزدهمین دوره مسابقات جهانی تکوان ـ دو کُره به اُردوی تیم ملّی دعوت خواهند شد.

لینک مصاحبه استاد حسین فرید با واحد مرکزی خبر  

نتایج مسابقات :

  1. امیرعلی آقازاده ، وزن 20- کیلوگرم ، مدال طلا
  2. امید رحمت زاده ، وزن 24- کیلوگرم ، مدال برنز
  3. علی شیردل ، وزن 26- کیلوگرم ، مدال برنز
  4. سعید محمدیان ، وزن 28- کیلوگرم ،  مدال برنز
  5. محمد شکوری ، وزن 36- کیلوگرم ،  مدال برنز
  6. محمد رحمت زاده ، وزن  38- کیلوگرم ، مدال برنز
  7. امیر داورنیا ، وزن 40- کیلوگرم ، مدال برنز
  8. علیرضا داورنیا ، وزن 45- کیلوگرم ، مدال طلا
  9. حسین محمدی ، وزن 45- کیلوگرم ،  مدال برنز
  10. محمد قلندری ، وزن 60- کیلوگرم ، مدال برنز
  11. میلاد افلاکی ، وزن 69- کیلوگرم ، مدال طلا
  12. رضا قدسی ، وزن 50- کیلوگرم ، مدال طلا
  13. رضا قدسی ، در بخش اجرای تُول ، مدال برنز
  14. محی الدین امجدی ، وزن 57- کیلوگرم ، مدال طلا
  15. پدرام درویش زاده ، در بخش اجرای تُول ، مدال طلا

*** برای مشاهده عکس ها کلیک کنید ***

مسابقات



مراسم اعطای احکام کمربندهای رنگی

مراسم اهدای احکام هنرجویانی که پس از اخذ قبولی در آزمون مربوطه مفتخر به دریافت کمربند رده بالاتر شدند ، در روز چهارشنبه مورخه 22 آبان ماه با حضور خانواده های محترم هنرجویان پس از اجرای نمادین تُول تیمی و انجام ضربات بر روی بالشتک ، سخنرانی استاد فرهاد خوش شکاری رئیس هیانگ ای . تی . اف استان آذربایجان غربی و تشریح برخی مسائل من جمله مسابقات کشوری پیش روی در باشگاه کانون جوانان بسیج ارومیه در محیطی صمیمی و پرنشاط صورت گرفت.

با آرزوی کامیابی بیش از پیش برای این عزیزان

اعضای حاضر هیانگ ای . تی . اف آذربایجان غربی :

(از راست به چپ) :استاد نادر سیمینبیل - استاد فرهاد خوش شکاری -   استاد سعید جعفری - سابُوم رضا قدسی - پدرام درویش زاده

مراسم اعطای احکام کمربند رنگی



هشتمین دوره مسابقات کشوری هیانگ آی . تی .اف برگزار گردید

قهرمانان هیانگ آی تی اف آذربایجان غربی

 تیم هیانگ آی. تی. اف استان آذربایجان غربی در مسابقات قهرمانی کشور با کسب 9 مدال رنگارنگ ، عنوان فنی ترین تیم کشور را به خود اختصاص داد.این مسابقات که در 4 رده نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در تهران برگزار شد تیم  هیانگ آی. تی. اف استان با کسب 9 مدال در اوزان مختلف توانست رده دوم تیمی و فنی ترین تیم کشور عنوان شود.این مسابقات با حضور 120 ورزشکار از 12 استان پیگیری شد که ورزشکاران استان توانستند در این مسابقات علاوه بر خود سنجی  مقام های مختلف و مدال های رنگارنگی را برای استان به ارمغان بیاورند.  در پایان این مسابقات آقایان ابوالفضل رسا در رده نونهالان، وزن 25 کیلوگرم مقام سوم؛ رضا شاهیان در رده جوانان، وزن 64 کیلوگرم مقام دوم؛ محمدعلی مردانی در رده جوانان، وزن 60 کیلوگرم مقام دوم، کامبیز نصیری در رده بزرگسالان در وزن 85 کیلوگرم، مقام سوم؛ محمد محمدنژاد در رده جوانان، وزن 64 کیلوگرم، مقام سوم؛ علی محمد علیزاده در رده بزرگسالان، وزن 70 کیلوگرم مقام دوم؛ لطفعلی عزیزیان در رده بزرگسالان، وزن 75 کیلوگرم، مقام سوم؛ محی الدین امجدی در رده جوانان، در وزن 60 کیلوگرم مقام دوم و پدرام درویش زاده در وزن 70 کیلوگرم موفق به کسب دوم در رده جوانان شد.



برگزاری دوره مربیگری درجه 2 و 3 ؛ و آزمون کمربند مشکی دان 1 الی 4

دوره مربیگری و آزمون دان

دوره مربیگری درجه 2 و 3 ؛ و نیز آزمون سراسری کمربند مشکی دان 1 الی 4 به میزیانی تهران در روزهای 6، 7 و 8 شهریور 92 برگزار گردید. هیانگ آی تی اف استان آذربایجان غربی نیز با معرفی 9 نفر مجموعا در بخش مربیگری و آزمون در این دوره ها شرکت نموند که بدلیل آمادگی شرکت کنندگان استان با صلابت و آگاهی کامل همه نفرات در آزمون ارتقاء دان موفق شده و توانستند دوره مربیگری را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

روابط عمومی هیانگ آی . تی .اف آذربایجان غربی