تکوان ـ دو ITF آذربایجان غربی

وصیت نامه ژنرال چوی هونگ هی ، بنیانگزار و پدر تکوان ـ دو 

ژنرال چوی هونگ هی ، بنیانگذار تکوان ـ دو در 15 ژوئن سال 2002 (25 خرداد 1381) در سن 84 سالگی در پیونگ یانگ ،  سرزمین محل تولدش ، در حالی چشم از جهان فرو بست که تعدادی از اساتید  که در طی سالیان فعالیت تربیت نموده بود بر بالینش بودند و آخرین وصایای او را شنیده و گواهی کرده اند .

با توجه به موقعیتی که او داشت و فعالیتهایی که نمود  وصیت نامه اش حاوی مطالب جالب و روشنگر برای تکوان ـ دو کاران است  ، دانستن سخنان مردی مولد با شخصیت بین المللی که دوست و دشمنش در مقابل استقامت و کوشش او سر تعظیم فرو آوردند و خودش میداند که تا لحظات دیگر چشم از جهان فرو می بندد ، بسیاری مطالب را برای علاقمندان و کلیه کاربران و پیشکسوتان تکوان ـ دو روشن ساخته و میتواند حائز اهمیت باشد ، در زیر متن کامل ترجمه و اصل آن وصیت نامه و گواهی دهندگان آن آمده است :

من مردی هستم که بیشترین تعداد همراهان را در دنیا دارم .

من خوشحالترین مرد روی زمینم چون تمام کارهایم را در طول زندگی انجام دادم .

خیلی خوب شد آمدید .

آقای چانگ اونگ (CHANG UNG)  اینجاست؟

آقای ری کی ها (Rhee Ki Ha) خوب شد که آمدی . من خیلی خوشحالم که پسر و دخترانم شما را خیلی دوست دارند،شما احتمالاً باید آقای چانگ اونگ را خوب بشناسید ، وقت آن است که آقای چانگ اونگ را با افتخار در جمع معرفی کنید.  لطفاً این موضوع را اعلام کنید که آقای چانگ اونگ بلند ترین و بالاترین مقام در آی تی اف (International Taekwon-Do Federation) است  . اگر من به قد بلندی آقای چانگ اونگ بودم  دشمنان کمتری در مقابلم بودند ، به لحاظ جثه کوچک ، دشمنان زیادی در سر راه من بوده اند و بنابر این به تنهایی در مقابل همه آنها برای مدت بسیار طولانی جنگیدم  ، اما از آنجایی که طرف حق را گرفتم هیچ وقت ازآن کار خسته و فرسوده نشده ام.

من همیشه نگران جانشین ریاست ای تی اف بودم ، و اینک با حضور آقای چانگ اونگ دیگر دغدغه ای ندارم،

آقای هوانگ کانگ سونگ (Hwang Kwang Sung) وظیفه شما به عنوان سخنگو و رئیس کمیته ترکیبی بسیار بزرگ و مهم است  ، آرزوی من اینست که تکوان ـ دو  یکپارچه شود ، لطفاً این را وظیفه خود بدانید.

آقای پارگ جونگ سو (Park Jong So) سال 1967 به کانادا مهاجرت کرد ، قبل از آن در اروپا به تحصیل تکوان ـ دو میپرداخت .  در سال 1972 بدون خانواده خود به کانادا جایی که آقای پارک جونگ سو ساکن بود رفتم.

آن روزها تکوان ـ دودر دنیا به این گستردگی نبود . بنابراین از همان زمان گفته بودم که کلمه ًتکوان ـ دوً  را بر قبر من حک کنند ، امروز تکوان ـ دو به میزان زیادی گسترش یافته است.

من آقای تام مک کالوم را بسیار دوست دارم. همیشه نگران بودم که او زودتر از من از دنیا برود، و در فکر بودم اگز او زودتر از من بمیرد چکونه به خانواده اش کمک کنم . او  خدمات  زیادی به ای تی ف کرده ، و من راز مخفی از او ندارم  ، از هرچه انجام دادی متشکرم .دوستت دارم .

آقای لئونگ وی منگ (Leong Wai Meng) مرد حقیقتاً با وجدان و وظیفه شناسی است ، او کمک بزرگی به تحصیل تکوان ـ دو نموده است . از آنجایی که میدانستم وضع مالی خوبی دارد  لذا اسمش را از سهامداران ًبنیاد چانگ هون ً خارج کردم .

آقای هوانگ جین در کنار آقای چون جین سیک خیلی خوب عمل مینماید، بنابراین او را به عضویت کمیته مشورتی منصوب کردم ، لطفاً اعضای شورای مرکزی این کمیته را به 9 نفر برسیانید، در اینجا نیز اقای جانگ جی هون (Jong Jae Hun )  را منصوب میکنم.

رهروان من

تکوان ـ دو هرگز بدون کمک کُره  شمالی  وجود نداشت ، اما شما باید این را بدانید که ، آی تی اف (فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو) یک سازمان بین المللی است .  آیا چنین سازمانی نیاز دارد که در خصوص ایدئولوژی مشاجره کند؟  آیا اگر رئیس سازمان ملل سیاه پوست است سازمان ملل به آفریقایی ها تعلق دارد؟ لطفاً این افکار را کنار بگذارید ، (فقط) مرکز تکوان- دو باید کُره باشد.

چوی جونگ هوا (Choi Jung Hwa پسر ژنرال چوی ) ؛ در فرودگاه به من دروغ گفت و من مجدداً گول خوردم. شما میبایست به همگان از طریق اینترنت بگویید که من چوی جونگ هوا را نبخشیدم. به عنوان یک پدر او را بخشیدم اما تکوان  ـ دو کاران او را نمی بخشند .  قبل از اینکه از کل دنیا عذر خواهی کند او را هرگز نخواهند بخشید.  تا من هنوز زنده ام این پیغام را در اینترنت  منتشر کنید.

روز یازدهم ژوئن 2002 در پیونگ یانگ (ساعت 16:30تا 17:10)

برای دیدن عکس ها با اندازه واقعی بر روی آن ها کلیک کنید.

آخرین سخننان ژنرال چُوی هُونگ هی (قسمت اول)          آخرین سخننان ژنرال چوی هونگ هی (قسمت دوم)             حاضرین و تصدیق کنندگان آخرین سخننان ژنرال چُوی هُونگ هی      

آخرین سخننان ژنرال چوی هونگ هی (کُره ای ، قسمت اول)           آخرین سخننان ژنرال چوس هونگ هی (کُره ای ، قسمت دوم)             حاضرین و تصدیق کنندگان آخرین سخننان ژنرال چوی هونگ هی (کُره ای )     

-----------------------------------------------------------------------------------------

در زمان بیان این جملات 29 نفر بر بستر او بودند و افراد زیر کسانی هستند که در آن زمان در آی تی اف سمت داشتند و  آخرین سخنان او را شنیده و گواهی کردند.  سمتهایی که برای آنها قید میگردد همان است که در آن هنگام داشتند و امروز بعضاً تغییراتی  در آن سمتها به وجود آمده است.

ری کی ها                          استاد بزرگ و نائب رئیس فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو

تام مک کالوم                       استاد و دبیر کل فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو

لئونگ وی منگ                     استاد و رئیس کمیته مشورتی

هوانگ کوانگ سونگ              استاد بزرگ و سخنگو و دستیار ویژه

پارک جونگ سو                    استاد بزرگ و عضو کمیته مشورتی

هوانگ جین                         استاد و عضو کمیته مشورتی

هوانگ بونگ یونگ                 رئیس فدراسیون تکوان ـ دو کُره شمالی

جانگ جی هونگ                  دبیر کل کمیته بین المللی بازیهای هنرهای رزمی

رانگ بونگ من                      دبیر کل فدراسیون تکوان ـ دو کُره

در 22 سپتامبر سال 2002  با شرکت نمایندگان بیش از 70 کشور جهان مراسم یادبود بزرگی برای ژنرال چوی در پیونگ یانگ کره شمالی برگزار شد و کنگره فوق العاده ای تی اف نیز در همان زمان برگزار گردید و همانطور که ژنرال چوی خواسته بود آقای پرفسور چانگ اُونگ (عضو ارشد کمیته بین المللی المپیک) به اتفاق آرا به ریاست فدراسیون بین المللی  تکوان ـ دو انتخاب شد.

جلسه ویژه تعیین ریاست فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو

 -----------------------------------------------------------------------

برگرفته از وب سایت انجمن ای تی اف ایران

www.ITFTKD.ir

روابط عمومی هیانگ آی . تی .اف آذربایجان غربی